duminică, 1 noiembrie 2009

Ovidiuc şi Harietta.

-
Am auzit deseori, mai ales printre membrii generaţiei mai experimentate, cea care a apucat să meargă la cinema periodic, să joace "flori-fete-sau-băieţi", să citească Jules Verne sau să savureze o sticlă de Pepsi extaziaţi de plăcerea diafană şi exclusivistă a licorii semipreţioase, o întrebare interesantă şi actuală, pusă de regulă cu sprânceana stângă ridicată condescendent:
"Este posibilă iubirea pe net ? Este posibil să te îndrăgosteşti virtual ?!"

Pentru că această curiozitate
este de obicei retorică, iar răspunsul subînţeles, îmi permit să transcriu aici nişte fragmente dintr-o corespondenţă pe internet a unui prieten din satul bunicilor mei cu o fermecătoare domnişoară la vârsta măritişului, aflată în căutarea sufletului pereche - domniţă cu care, ca să vă dezvălui finalul fericit, se pare că se va logodi în curând ...

Ataşez deci acele misive preluate de pe un forum dedicat acestor chestiuni, cu acordul bine-nţeles al ambilor, foarte bucuroşi de altfel, înaripaţi de gânduri şi speranţe la un viitor comun şi extrem de fericiţi că frumoasa lor poveste virtuală îl fac, iată, posibil:


*******

Ma numesc Harietta si am vazut lumina soarelui intr-o minunata zi de septembrie, la margine de padure.Am copilarit in acea padure, iubind tot ceea ce tinea de ea: animale, insecte si vreascuri. La varsta adolescentei, parintii au facut eforturi supraomenesti sa vin in oras sa fac liceul. Orasul plin de forfota, lumini si tentatii m-a obosit. Mi-a fost greu si am tanjit, zi dupa zi, dupa padurea mea magica. Credeam ca dupa liceu ma voi intoarce acasa, dar nu a fost asa. Am mai ramas patru ani pentru Facultatea de Litere. Acum sunt la varsta maritisului... Dar oare unde sa gasesc un baiat bun, sensibil si iubitor de natura, care sa traiasca alaturi de mine, in casuta de la marginea padurii? Mentionez ca sunt un pic speriata de lume si ca pana acum nu am avut nicio relatie.
Rog seriozitate in raspunsuri!
*******



*******
Stimata domnisoara........
Indraznesc ca sa va raspund ca am luat la constiinta acest mesaj al dvs cu deosebita placere si admiratie pot spune, ceea va doresc de asemenea, multumesc frumos. Eata, mia-m spus eu in mintea mea in timp ce sufletu-mi tresalta de sentimente emotive (da, recunosc, respectiv sunt un suflet emotiv si nu mi-e rusine a spune asta raspicat!), repet, eata am zis, un suflet sensibil si incarcat de o deosebita gingasie si puritate a unei inimii pure! Mai rar a intalni o simtire la fel de sensibila printre sufletele de parte femeiasca din lumea de azi, din care bine mai spunea odata mamuca ca toate femeile Ovidiucule e azi pe interes, nut-i fa tu griji ca te i-a careva pe ochi frumosi alea toate te suge cat ai sange si te usca de zacusca da na-m vrut ca so ascult ca-m gandit ca tre sa ecsiste pe lumea asta o parte femeiasca care sa-i placa natura si tot ce-a creiat natura frumos, adica toate lucrurile frumoase din lume! Ca si eu sint un baiat bun sensibil si iubitor de natura asa cum ai esprimat d-ta in acele randuri pline de simtire care m-a impesionat adanc din care am si eu o casuta cu o gospodarie frumoasa chiar langa natura da padure nu mai avem ca a zis dom primar Moroncea Toader ca sa facem un parc de angrement langa sat si a taiat jumate din padure. Da mie tot imi plac copacii si caprioarele chiar daca lea inpuscat un domn de la Bucuresti care are o functie inportanta din care mamuca mi-a zis ca da nu te insori si tu odata mai Ovidiucule ca sa ai si tu o parte femeiasca langa tine ca cine o sa mai aiba grija de tine cand oi muri eu mai maica ca uite ca rade lumea in sat de noi si arunca impelitatii aia a lu Mititelu din vale cu cataroae dupa tine si am zis ca da mamuca ma insor ca vorba lu tatuca d-nezeu sa-l ierte ca o viata are omu si o borta-n ... - da nu pot sa scriu asta ca mi-e rusine si-s om simtit ca chiar daca umbla vorba in sat ca is nebun si am farmece facute cu argint viu si ca de ce ma uit dupa fata lu Mosneaga Ion ca de ce ca are numa 13 ani da io i-am zis lu Nelu varmiu ca nu am ganduri necurate fereascama d-nezeu ca na-m intrebato decat de unde vine si daca i place la scoala, nu ia-m spus nimica.
Am vazut aceste randuri a d-tale si m-ia placut despre dumneta deoarece ai o sensibilitate fata de casute si natura ca la fel si eu si ca mai cred ca nu iesti pe interes ca Adela lu Parvan de la noi care m-a intrebat ca daca gandesc sa ma insor ca ce bani am avut noi ca sa cumparam moara cu ciocanele si aroul, si am vazut la o emisiune la televizor la doamna Andrea Marin ca fiecare om are perechea lui si am cautat si eu prin sat unde suntem la marginea naturii ca avem natura frumoasa aicia la noi da toate fetele se uita urat la mine si am zis ca tot tre sa fie un suflet pereche si pt mine si am citit acele randuri pline de emotivitate gingasa si cu tronc acumaia mi-ai cazut chiar dumneata!
Mentionez ca nici eu nu am avut nici-o relatie cu vreo parte femeiasca ca nu am timp ca o ajut pe mamuca in gospodarie avem oi pasari 4 vaci ca imi plac f tare animalele un taur un vier care dam la monta da de-acuma la primavara moara cu ciocanele ca treaba este destula ca mai merg si cu aro ca sa vindem branza si faina de grau si de porumb si chirindea unde se tine iarmaroc sau piata langa noi, nu mai pot sa mai scriu mai mult ca ma striga mamuca ca sa ma duc sa vorbesc cu Ilie a lu Simion sa mergem inpreuna la iarmaroc maine la Durnesti,
sarumana astept ca sa primesc raspuns de la d-neata sunt un baiat serios numai bine - e f frumos la noi mamuca zice ca de cand asteapta o nora.........
*******



*******
Draga domnule Ovidiuc,
Sper sa nu va fie cu suparare, dar dupa impresionanta scrisoare deschisa, ma simt tare aproape de dvs.
Sunt impresionata pana la lacrimi, aproape ca mi-am rupt parul din cap de ce bucurie mi-ati facut ca ati dat curs la ceea ce am scris eu,de sincerul sublim exprimat atat de bine in acele cuvinte simple, dar din inima. Sa nu va suparati daca o perioada voi fi cheala. Bucuria a fost de vina. Dar nu va faceti probleme, aici in padure e frig si port tot timpul broboada, asa ca nu se vede.
De abia astept sa impartim aceasta casuta mica, dar incapatoare. De la moartea parintilor mei, am ramas singura si cu durere in gat va spun cat de trista si suparata sunt. Mai vine nea Gheorghita, padurarul, cateodata seara pe la mine la o gura de trozcot. Bem toata noaptea trozcot si stam la parole. Dar nu stiu ce e cu el in ultimul timp, ca parca nu mai tine asa bine la trozcot. Sper sa ma marit degraba, inainte sa il lase de tot puterile pe nea Gheorghita, iar eu sa raman iar singura. Cand simte ca nu mai poate... se aseaza pe blana de urs din fata sobei si adoarme. Iaca, ma asez si eu, si dormim asa, pan' se stinge focul.
Saracutu' taica mi-o zis ca o sa gasesc si eu un suflet bun, care sa iubeasca o padureanca. Io cred ca esti semn de la taicu.
Astept sa facem aranjementele pentru nunta. De brazi sa nu iti faci griji, ca avem in padure si nici de trozcot, ca am facut anul asta 50 deca.
*******



*******
Scumpa D-soara Harieta,
Stau acuma si ma gandesc la cuvintele frumoase ale lu d-neata si parca greu mi-e a crede ca mai exista suflete marete pe acest pamant, deoarece stiu o vorba de la bunelu D-nezeu sa-l odihneasca, ca putine-s florile pe lumea asta, mult e pelinul... Primesc ca sa-mi fii a mea soata, precum si io doresc ca sa te iau de nevasta. De-i voi sa impartim panea si sarea, necazurile si bucuriile dimpreuna, iarasi bucuros oi fi! Am dat de stire in sat de vestea ce s-a intamplat, da aia a lu Teasca care tine birtu din centru doar a ras n-a zis nimica - cand a auzit. Numa mamuca a spus ca un te duci tu Ovidiucule ca doar vezi cata treaba avem noi aicea maica ca acus da firu de iarba si lastarii la vie si vremea e de semanat si discuit acus, ca ea cui ramane, olieeeeeuu, un te duci tu dragu mamii?!?... Da io i-am zis la casuta de la marginea padurii mamuca! Ca uite ca mi-am gasit un suflet cald si sufletist si ca de-acuma vreau sa plec si io in lume la partea mea ca sa traim fericiti om cu femeia lui, da ea a zis ca mai degraba ea un flacon intreg de pastile de fervex pt gaini bolnave si se omoara dracu decat sa ramana singura in gogeamitea gospodaria. Ca de ce, dumneata de ce nu vii d-neata aicea, ca avem de toate, brazi si paltinasi de ne-or fi nuntasi, paseri lautari pasarele mii si stele foarte multe?...
Io acuma is cu cherestea la Manoleasa-n iarmaroc si e frig afara ca bate crivatul taios de ghenar, da io scriu aicea pe o coperta de carte suit pe masa, uite ca ti-am compus ieri can am fost la piata la Durnesti o poezie ca vreiam ca sa mai uit de ger, o scriu aicea ca tot nu-i intereseaza pe niminea chiristeaua mea din lemn de mahon:

"De din spate de taraba
iti scriu doamna ca-mi esti draga
de din vale din valcea
ma gandesc la mandra mea
Bate vantul dealuri pleaca
cu suvoi din piatra seaca
dar calda mi-e inima
can te vad pe d-neata
frunza alba flori de os
te sarut doamna frumos"

Ca si mie imi place ca sa fiu sensibil si mai scriu cate o poezioara in rastimpuri ca sa mai treaca vremea. Sa nu-ti faci d-neata griji cu voalul ca avem si noi aicea perdele frumoase de Pascani multe si ochioase si mileuri si gablonturi frumoase ca avem gospodarie mandra, iar daca ei vrea ti-oi aduce 4 metri dublu de lat, tesuta cu borangic si cu broderie frumoasa cu frunze de palmier pe ea - calitatea prima a-ntaia!
Vine un musteriu care intreaba de cherestea din mahon de facut coltari de bucatarie, ma duc sa-i arat marfa, ca mai am 2 cubometri si plec si io acasa.
Astept ca sa facem aranjamentile.

Sarutam dreapta asteptam vesti de la d-neata, cu bine!
*******


(va urma)
-