joi, 21 mai 2009

A fost sau n-a fost ?...

---

Din seria "Publicul intreaba, filozofii raspunde", se dau urmatoarele cazuri clinice, aflate de prin cunoscuti/cunoscute, din discutii mai mult sau mai putin rezumate aici:

1.

EA (catre primul barbat din viata ei): Te iubesc, dar, uite, nu ne intelegem, si ma faci sa sufar prea mult ...
EL (perplex): Cum adica ?! Cacat ! Inseamna ca de fapt nu ma mai iubesti !
EA (amarata, stins): Ba da ... Dar nu cred ca mai poate merge relatia noastra ...
EL (spumegand): Fa, tu-mi ascunzi ceva ! Tu ai pe altcineva !
EA (stupefiata de concluzie, speriata): Nuu !... Nu am pe nimeni ! ... doar ca nu ne mai intelegem, atat ...
EL (criza de apoplexie): Fa curva dracu ! (moment in care o prinde de gat cu ambele maini si o strange puternic, ca intr-o menghina) Fa bagaboanda naibii !!... Asculta aicea ! Daca n-o sa fii a mea, nici a altui barbat n-o sa mai fii vreodata !! Te omor cu mana mea - ai inteles ?!?!?

urmarea: s-au despartit, intr-un final; tipa a stat mai mult prin casa vreun an de zile de frica lui, traume profunde, relationari dificile cu barbatii de-atunci incoace; momentan se vede cu cineva (~sex-buddy), de care insa ii e frica sa se mai lege, isi reprima orice iesire afectiva fata de el.

---

2.

EL: Chiar nu mai merge ...
EA: Ma arunc de la balcon daca ma parasesti !
EL: E treaba ta.
EA: Tampitule ! Cine dracu o sa se mai uite la tine, ba ?! Figuranta aia de la tine de la serviciu, care si-a tras-o cu toti ca sa ajunga un rahat de project assistant, analfabeta aia, stoarfa aia ??
EL (calm): Nu. Pur si simplu vreau sa plec.
EA: Ba cretinule, nu vezi ca esti vai de capu' tau, ba ?! O s-o storci si pe aia de bani cum ai facut cu mine, ba, ratatule !?! Tu iti dai seama cate sacrificii am facut eu pentru tine, si pentru noi, ca relatia noastra sa mearga ?!?! Inconstientule !!!

urmarea: s-au despartit, intr-un final; tipa s-a maritat dupa juma' de an cu un coleg de serviciu, el a ramas burlac si se gandeste ca a pierdut 5 ani din viata cu o matracuca, care nu merita nici macar o floare peste bot, desi tipa se declara foarte indragostita si satisfacuta de relatie si era pregatita sa se marite cu el.

3.

EU: Si de ce aveti probleme ? Ce s-a intamplat ?
EL: Pai, nu prea mai vrea sex.
EU: Aha; mda - si ati dezbatut problema ?
EL: Pai da, da' m-a cam mirosit ca mi-o trag cu fosta ...
EU: Bine, tata, da' ce-ti veni ?
EL: Care-i problema, mi-a facut aluzii, era diponibila.
EU: Pai si vrei sa fortezi un divort ?
EL: Neah, nu prea vreau; nici ea nu vrea oricum, tine prea mult la copil ...
EU: Chiar de ce v-ati grabit asa mult cu casatoria, inca de la inceput ? Ca nici nu trecusera 3-4 luni dupa A. (fosta), din cate mi-ai spus ...
EL: Pai, i-am tras rapid un plod ca sa ma asigur ca nu mi-o ia altul. Restul a venit de la sine ...

urmarea: niciuna; ambii sunt casatoriti in continuare, au o fetita, si, desi sunt profund nefericiti de relatie, merg mai departe, sperand sa se suporte mai usor, in timp, ze show goes on still.

4.

EA: Nu mai putem continua asa ... Ne facem rau unul altuia ... Chiar nu mai putem
EL: Da ... Poate ca da... Si totusi te iubesc ...
EA: Stiu, iubitule ...
EL: Si imi doresc sa fii fericita ...
EA: Si eu imi doresc sa gasesti pe cineva cu care sa te simti implinit ...
EL: Eh, sper sa fie macar cineva care sa nu ma mai faca sa sufar cum m-ai facut tu ...
EA: Imi pare rau ca ai suferit ...
EL: Mie imi pare rau ca m-am imbolnavit din cauza ta si nu meritam asta.
EA: De ce din cauza mea ?? Doar ai inteles si tu ca nu mai merge ...
EL: Normal ca n-a mai mers, daca mi-ai futut viata si ficatii cu felul tau de-a fi, si cu toate toanele si fitele tale insuportabile, atatia ani. Sper numai sa nu-i mai distrugi si pe altii, asa cum m-ai distrus pe mine.

urmarea: s-au despartit, intr-un final; ea nostalgica dupa un trecut indelungat cu el, el furios ca ea a indraznit sa puna capat unei relatii distructive pentru amandoi, o uraste si-si plange de mila.

5.

EA - super-indragostita de el, ii diviniza si pantofii manjiti de noroiul greu al vremurilor;
EL - situatie nasoala, vremuri grele, super-capabil, indragostit de ea; la scurt timp, probleme penale de natura economico-financiara; din pacate => incarcerare 2 ani;
EA - il viziteaza dest la tzuhaus, cum era normal, sacrificii financiare importante, griji asijderea, planuri maritis dupa; pleaca la munca in afara ca sa-i achite lui niste credite bancare;
EL - rezista cu greu, speranta in dragostea ei; intr-un final iese; se muta din nou la ea;
EA - mai indragostita ca niciodata, dupa; sacrificii, suport moral; planuri casatorie;
EL - pleaca de la ea; isi gaseste pe altcineva; dupa cateva luni pleaca din tara;
EA - suras amar; isi gaseste si ea pe altcineva, in scurt timp; momentan fericita.

===

Care e natura unor asemenea relatii ?... A fost sau n-a fost iubire, cum se chiraie majoritatea ? Si daca nu, oamenii astia sunt constienti pe ce anume s-a fundamentat relatia lor ?

Si daca, intr-un final, n-a fost cu adevarat iubire, nu pot sa nu ma intreb, mereu surpprins de profunzimea somnului in care se zbate o mentalitate si o cultura intreaga: cum poti suferi dupa ceva ce n-a existat niciodata ? Si daca suferi, dupa ce anume suferi ?

Somnul constientei naste monstri si traume dupa ceva care nu a existat decat in mintea lor ...

E timpul sa fii onest cu tine si sa recunosti ca ce te-a tinut in relatia dupa care suferi n-a fost iubire, ci altceva.
Poate nevoia de securitate emotionala, poate nevoia de-a avea o femeie (barbat) tot timpul la dispozitie, poate nevoia de a fi apreciat, poate nevoia de siguranta materiala.
Dosarele clinice descrise mai sus sunt prea raspandite prin lumea asta ca sa nu-mi dea cu virgula cand se invoca "iubirea".